ad
RelatiegeschenkenPremium

IMPACT RELATIEGESCHENKEN EN PROMOTIONELE PRODUCTEN  IN CIJFERS

75% houdt promotionele producten bij omdat ze nuttig en handig zijn

Business Gifts

Verschillende nationale en internationale studies tonen jaarlijks de kracht aan van relatiegeschenken en promotionele producten aan als onderdeel van de marketingmix. Er is dan ook de trend om dergelijke producten te benoemen als product media omwille van hun sterke waarde zowel op het vlak van kortetermijnactiemarketing (bv. giveaways op beurzen en events) als van langetermijnaanpak in het kader van naamsbekendheid en bedrijfsimago.

BAPP, de Belgian Association of Promotional Products, zette de belangrijkste bevindingen van verschillende onderzoeken op een rij:

  • Promotionele producten bereiken op een gemiddelde dag 88% van de bevolking van 14 jaar en ouder, dat zijn meer mensen dan radio, tv of enig ander klassiek medium.
  • 37% van wie een promotioneel item krijgt, houdt dat vaak langer dan twee jaar in zijn bezit.
  • 75% van de promotionele items is langer dan een half jaar in bezit.
  • 57% van de ontvangers van een promotioneel item herinnert zich de reclameboodschap.
  • Promotionele items worden gemiddeld eens per dag gebruikt, dat wil ook zeggen dat de boodschap dagelijks de ontvangers bereikt.
  • 84% van de Europese consumenten herinnert zich van welk merk of bedrijf ze een promotioneel item gekregen hebben.
  • 75% van de Europese consumenten houdt promotionele producten bij omdat ze nuttig en handig zijn.
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.
Geschreven door Tom D'Halluin

Meer weten over

ad